perjantai 11. maaliskuuta 2011

Kotitossukat

Viime syksynä äidille neulomastani villatakista jäi jäljelle lankaa, koska ostin reilusti kun tuota lankaa ei Suomessa myydä käsittääkseni ollenkaan. Niinpä sain äidille tossukat ja myös itselleni. Lanka on 100 % villaa, joten tossuissa on nahkapohjat.

Taaskaan tuo pohjiem istuttaminen ei mennyt kovin nätisti. Siksi nämä jäävät ainoiksi nahkapohjaisiksi tekeleiksi, enää en noita nahkapohjia meinaa hommata. Tossut on järjettömän lämpimät, johtuu varmaan osittain tuosta pohjasta. Neuloin pitkät varret, joita voi pitää joko pitkänä tai kaksinkertaiseksi taitettuna.Lankaa kului 140 g ja vielä on vähän tätä lankaa jäljellä.... Varasto siis pienenee kerä kerältä.

Loppukevät tuntuu olevan yhtä matkustelua. Tasan kahden viikon päästä olen neuleystäväni ellidonnan kanssa Tukholman puutarhamessuilla. Matkasta tulee mahtava, olen jo miettinyt minkä neuleen ottaisin reissukäsityöksi. Siitä pari viikkoa eteenpäin niin lähdemme porukalla Ikaalisiin ristipistoilemaan koko viikonlopuksi. Ja sokerina pohjalla kesäkuun alussa Neulomolaisten megakokoinen lankamatka Tallinnaan, jonka minä emännöin tänäkin vuonna.Mukaan on nyt ilmoittautunut 32 neulojaa ja paikkoja on varattu 40. Työkaveri muuten kysäisi tänään, että kuinka pitkälle pitää mennä (lankavaraston kutistumisen) ennenkuin ostan lisää lankaa. Vastaus oli selvä: Tallinaan. Olen nyt päättänyt, että varastoni riittää kesäkuun alkuu asti ja Karnaluksissa sitten ostan. Olen jo alustavasti suunnitellut että ainakin pellava lankaa pitää tältä reissulta tuoda, mallikin on ehdolla.

1 kommentti:

  1. Jopas sinulla on vaikuttavasti kevättoimet valmisteilla!
    Tiedätkös muuten, minä en ikinä pingota mitään ristipistotöitä, perinteisesti kirjoen kyllä, jos pitää laakapistoja tehdä. Makuasia, siis, ja tottumus on toinen luonto :). Mutta pingottamattomuus selittänee sen, miksi löpsäkät ristipistokankaat ärsyttävät.

    VastaaPoista